Mina mål för bloggen 2018

Igår (klick) skrev jag om mina mål för det kommande året. Mål som främst berörde mitt privatliv och mitt liv utanför den här bloggen. Igår kväll samtidigt som jag och Bianca tittade på farmen, började jag skriva ner och lista upp alla mina mål gällande bloggen. Den listan blev nog betydligt längre än den förra. Jag vill inte avslöja alla mål just nu, men jag tänkte att jag i alla fall skulle dela med mig av fem bloggmål jag har för i år.

Börja använda mig av Instagram Stories. Det är inget jag vanligtvis använder, men nu tänker jag börja använda det i bloggsyfte. Lägga upp en bild då jag skrivit ett inlägg, tipsa om läsvärda saker på min blogg o.s.v. Jag skall bli bättre på att marknadsföra min blogg och på så vis nå ut till flera läsare.

Månadens lista. I slutet av varje månad skall jag sammanfatta månaden som gått med en återkommande lista. Det var Fina Christina som inspirerade mig till denna punkt, hon har nämligen gjort samma på sin blogg. Men jag kommer att skapa min egna lista. Detta vill jag till stor del göra för min egen skull, så jag med säkerhet skall komma ihåg att stanna upp och reflektera över allt som hänt och kanske även på så vis bli bättre på att leva i nuet.

Månadens hundtips. Varje månad kommer jag att ge er ett användbart hundtips, det kan vara allt från tips på en hemsida, produkt, tjänst eller något annat hundrelaterat. Kimitoön saramariaexenia.wordpress (8)Få minst 300 gillare på min facebooksida. Min blogg har en egen facebooksida och mitt mål är att komma upp till minst 300 gillare innan årets slut. Vill du hjälpa mig? Klicka här.

Bättre och nya bilder. På senare tid har jag mest använt mig av bilder jag haft i arkivet, ibland bättre och ibland sämre. Jag har inte orkat eller haft motivation att fota så mycket, eftersom min kamera har blivit så dålig. Jag är därför inte heller alltid helt nöjd med bildkvalitén här på bloggen och det är något jag vill förbättra. Till min, och er, stora lycka kommer detta troligen att förverkligas eftersom jag igår fick hem min nya kamera. Men, mer om kameran senare.

Sedan funderar jag på att eventuellt börja göra en VLOG varje månad där ni får följa med oss under en dag, se en vardag i våra liv helt enkelt. Har inte riktig bestämt mig ännu angående det, så berätta gärna din åsikt om saken. Andra förändringar kommer även att ske, men detta är allt jag är redo att dela med mig av i nuläget. Hoppas ni vill fortsätta följa med oss och vår vardag!

5 reaktioner på ”Mina mål för bloggen 2018

Lämna en kommentar