En helg utöver det vanliga

Här kommer ett hej från en buss någonstans mellan Skellefteå och Umeå. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg där jag skrev om saker jag ser fram emot, så skulle vi ju åka till Skellefteå i slutet av denna månad. Den resan ägde rum den här helgen och vi har nyss börjat vår färd hemåt igen.

I fredags hoppade vi på båten till Umeå och där tog vi bussen vidare till Skellefteå. Väl framme i Skellefteå checkade vi in på Stadshotellet och begav oss sedan ut på lite shopping. Några timmar efter oss anlände en liten minibuss med ett helt gäng som kommit ända från Kiruna, där bland dem fanns en av mina bästa vänner.

Orsaken till denna halvt spontana resa var att min vän med sambo skulle åka till Skellefteå med ett gäng vänner för att se en hockey match mellan Skellefteå och Frölunda. Hon frågade om vi ville hänga på och vi var inte sena med att haka på. Vi är egentligen inga idrottsfantaster, har aldrig sett en hockeymatch och hejar inte heller på något av lagen. Men att ta en liten mini semester till en ny stad, träffa vänner och göra något utöver det vanliga var precis rätt beslut. Vilken rolig och minnesvärd helg vi har bakom oss.

Nu väntar ni er kanske en redogörelse över helgen med massa bilder, tips och information, det kommer ni tyvärr inte få. Bilder har jag knappt tagit och exakt vad vi gjort tänker jag inte heller gå igenom. Dålig bloggare, det kan hända men då får det vara så. Vi har haft en fantastisk helg med mycket god mat, nya upplevelse och ett härligt umgänge. Att se en hockeymatch var en ny och rolig upplevelse. Otroligt spännande trots att lagen var helt okända. Gänget vi har umgåtts med var alla så trevliga, öppna och riktigt härliga personligheter allihopa. De gav mig en påminnelse om att se positivt på saker och ting och inte stressa över små saker. Det löser sig, har nog varit helgens motto.

Delar med mig av några blandade bilder, snabbt tagna här och där. Har som sagt knappt fotat. Nu skall jag njuta av att titta ut på detta fina landskap vi kör igenom och hoppas på att få se ytterligare några renar. Vi sitter i en två våningsbuss på främsta sätet, riktiga lyxplatser. Vi passerade nyss en hel renfamilj, men jag hoppas på att få se några till. Ha det bra!

3 reaktioner på ”En helg utöver det vanliga

    1. Ja, verkligen! Ja, jag vet, innerst inne. Men ändå känns det som att man ”borde”, som att folk förväntar sig det. Men skönt att höra någon säga det, att man faktiskt inte behöver. För precis så är det ju. Man behöver inget man inte vill. Så tack 😀

Lämna en kommentar