Månadens lista: Januari 2018

Jag delade ju med mig av några mål jag lagt upp för bloggen för det kommande året, här kan du läsa inlägget. Ett av målen var att sammanfatta varje månad med en lista. Dels för att själv kunna reflektera över månaden som gått och på så vis kanske bli bättre på att ta vara på de positiva, minnas bättre och uppskatta de små stunderna. Och dels för att visa er hur månaden sett ut. Här kommer den första sammanfattningen, den första listan. Här kommer Januari 2018.

Månadens humör: Lite trött, men glad och lycklig för det mesta.

Månadens känsla: Entusiasm och iver.

Månadens bästa: Att jag blev faster (klick), det var självklart månadens största, bästa och finaste höjdpunkt. En efterlängtad liten pojke som jag ännu väntar ivrigt på att få träffa.

Månadens sämsta: Att jag fallit tillbaka i sockerträsket och typ lever, andas och tänker på choklad hela tiden.

Månadens favorithändelse: Förutom att min brorson kom till världen var den nästa händelsen vår resa till Skellefteå förra helgen, klick.

Månadens bästa beslut: Att jag vågade skicka ut flera mejl som förhoppningsvis kan öppna många nya dörrar i framtiden.DSC00487DSC00485Månadens uppfyllda mål:  Detta år har jag som mål att varken köpa kläder eller skönhetsprodukter. Jag har blivit utsatt för frestelser, men kunnat motstå och inte köpt någondera denna månad. Bara elva månader kvar!

Månadens projekt: Det har nog varit alla banksamtal och bankmöten angående vår dröm om att köpa hus. Inget projekt som så, men att förstå sig på alla facktermer, möjligheter och alternativ är ett stort projekt i sig.

Månadens upptäckt: Att jag gillar att pyssla med blommor och grönväxter, har inahandlat flera nya växter och börjat ge dem den kärleken de förtjänar.

Månadens bästa inköp: Eftersom jag inte får köpa varken kläder eller skönhetsprodukter, så har jag istället gjort några andra fynd. En mjukis sköldpadda åt Bianca från loppis är nog månadens bästa inköp om ni frågar henne, den köpte jag igår och hon fullkomligt älskar den. Själv skulle jag kanske säga att det är detta urcharmiga och söta tidningsstället jag hittade på samma loppis igår.DSC00484DSC00494DSC00499Ett mål inför nästa månad: Att komma ur sockerträsket och få in mera träning. Ta hand om min kropp lite bättre och fortsätta göra sådant jag mår bra av.

Januari har varit en bra månad, med många fina stunder och händelser. Otroligt snabbt har det dock gått och vart den här månaden egentligen har sprungit iväg vet jag inte. Mina förväntningar på februari är rätt så höga. Jag hoppas på att få träffa min lilla brorson, boka in flera hundträffar än vi haft i januari, få mera tid över för bloggen men fram för allt göra roliga saker, träffa vänner och vara lite snällare mot mig själv och min kropp. Välkommen februari!

En reaktion på ”Månadens lista: Januari 2018

  1. Känner så igen mig med chokladträsket.. Sitter i skrivande stund och funderar över att gå och öppna glasspaketet som finns i frysen. 😀 Vi har annars ett likadant tidningsställ, men i rött, vid sommarstugan. 😀

Lämna en kommentar