Nya utmaningar 

Tidigare i somras tog jag ett beslut, ett stort beslut. Det var kanske inte det lättaste beslutet jag tagit, men något jag behövde göra. I höst är det nya vindar som vänder och en ny vardag som väntar. Jag kommer att börja på en ny arbetsplats i en annan bransch. Branschen är inte ny som sådan för mig, men det var ett tag sedan jag jobbade inom den. Jag har utbildning inom branschen sedan förr och känner mig väldigt hemma med arbetsuppgifterna.

Efter att ha kämpat och slitit under flera års tid för att få en utbildning jag ville ha, kan det kännas märkligt att jag väljer att gå ifrån den branschen och göra något helt annat. Men som person är jag ganska rastlös av mig. Jag blir snabbt uttråkad. Jag letar jämt och ständigt efter nya saker i livet. Att lära mig nytt och utvecklas är ett måste för mig. Jag klarar inte av att spinna runt i ett ekorrhjul och göra saker på rutin. Det är så lätt hänt att man inte ens funderar över vad man gör längre, man bara gör som man alltid gjort.

Att få börja på en ny arbetsplats med nya arbetskolleger, nya arbetstider och nya uppgifter känns väldigt uppfriskande. Jag kommer att sakna både kolleger och kunder från mitt gamla jobb, men ibland måste man våga ta steget vidare. Våga bläddra vidare. Sluta vara så bekväm.

Jag tror på att variation gör gott för alla. Jag tror det är väldigt nyttigt och lärorikt att byta miljö med jämna mellanrum. Jag tror det är så vi utvecklas och lär oss mera om oss själva. Vi måste våga. Våga ta möjligheterna. Chansa.

Jag har ingen aning om vad framtiden har att erbjuda mig. Vilka jobb och inom vilka branscher. Vilket enbart är spännande. Kanske återgår jag till skönhetsbranschen någon dag. Som arbetstagare eller kanske som egen företagare. Kanske stannar jag i denna bransch jag nu ger mig in i. Kanske hittar jag på något helt annat. Det är inget jag behöver veta just nu. Det får framtiden utvisa. Just nu ser jag bara fram emot hösten och min nya vardag. norge

 

En reaktion på ”Nya utmaningar 

Kommentera

