Det är semester

Min första semestervecka spenderade jag nere i Södra Finland, hos vänner och familj. Då jag kom hem därifrån fick vi genast långväga besök från Kiruna ett par dagar. Våra gäster åkte vidare på tisdag morgon och ändå sedan dess har jag haft riktigt lata dagar. Vilket var precis vad jag önskade utav denna semestervecka.

Sovit länge, långa promenader med Bianca. och dagar utan desto mera planer. Bara gjort det som vi har känt för. Precis som nu, sitter här på terassen med Bianca vid min sida utan att veta vart dagen kommer att föra oss. Det är semester.

Jag har en förmåga att alltid få min lediga tid väldigt fullbokad, för fullbokad för mitt eget bästa. Denna semester har jag satt mina egna behov och egna önskemål före allt annat. Tackat nej till saker jag vanligtvis skulle sagt ja till.

Solen skiner, morgonkaffet är uppdrucket. Har nyss talat en god stund med mamma i telefonen. Bianca är nöjd. Livet känns allt bra. Funderar på att åka och handla lite jordgubbar och frysa ner. Kanske klippa gräset. Eller bara ligga raklång i solstolen hela dagen. Eventuellt en grillkväll ikväll med vänner som droppar in. Vi får se. Det är semester. img_2350

Kommentera

