Ett försök

Att komma tillbaka till bloggandet efter en paus känns alltid lite svårt. Hur gör man och vad skriver man. Att komma igång igen är svårt. Desto längre paus, desto svårare. Att komma tillbaka. Jag gör ett tappert försök här och nu.

Faktum är att jag inte har startat min dator sedan jag skrev mitt senaste inlägg, vilket är över en månad sedan. Det har varit så otroligt skönt. Jag har behövt sätta min tid på andra saker och ta en paus helt enkelt. Ett tag var jag inte ens säker på om jag skulle komma tillbaka. Om jag överhuvudtaget skulle starta datorn för att blogga nåmer.

Många pratar om att sommaren är förbi och semestertiderna är över. Men saken är den att jag ganska nyss har inlett min semester, inne på andra veckan av fyra nu. Det har hunnit hända en hel del under tiden jag varit borta härifrån. Hösten kommer att innebära många nya förändringar och en helt ny vardag för mig. Men före det skall jag njuta av mina återstående semesterveckor.

Jag skall göra ett tappert försök att börja uppdatera bloggen igen, för visst vill jag komma tillbaka. Jag saknar att skriva, dela med mig. Jag saknar kommentarerna från er, mina läsare. Jag saknar bloggen. Skären Red (1)

2 reaktioner på ”Ett försök

Kommentera

