Ta mig tillbaka

Vilken härlig helg vi hade ute på stugan. Vi njöt och Bianca njöt. Vädret var vackert och allt var precis så bra som det bara kunde vara. Vi sov länge och mycket, åt massa godsaker och badade bastu. Samma liv som vi alltid lever där ute.

Bianca hoppade gladeligen runt på holmen och man kunde tydligt se lyckan i hennes ögon. Hon älskar att vara utomhus och där ute får hon vara det nästan dygnet runt. Sambon och Bianca vågade sig till och med i vattnet, men jag nöjde mig med att känna på vattnet lite försiktigt med tårna. Bianca plaskade mest i strandskvalpet, vilket hon tycker är så kul. Som ett barn som man får be komma upp ur vattnet för att hon inte skall få för kallt.

Jag älskar att fotografera där ute. Vart man än vänder kameran har man en fantastisk bakgrund. Bianca har lärt sig att man kan få en godbit om man sätter sig fint framför kameran, så hon hoppar frivilligt upp på alla stenar och poserar snällt då jag tar fram kameran. 

Då vi skulle åka hem på söndagen hade jag en sådan klump i magen. Jag ville inte. Jag ville stanna där ute. Utan jobb, utan måsten. Bara ledigt och semester. Vi hann bara hem innan jag bad sambon att ta mig tillbaka dit ut. Ta mig tillbaka var allt jag kunde tänka. 

Men nu är vi hemma igen och det är endast en dag kvar av arbetsveckan. Vi förbereder oss inför midsommar och väntar på helgen. Huset är städat och matinköpen planerade. Gräset är klippt och gästsängarna är bäddade. Imorgon får vi midsommargäster som stannar hos oss hela helgen. Så vi har definitivt något att se fram emot. Med lite blandade bilder från helgen önskar jag er alla trevlig midsommar redan nu och tar en liten paus härifrån. Njut och ha det gott! Skären Red (5)Skären Red (8)Skären Red (6)Skären Red (11)Skären Red (1)Skären Red (13)Skären Red (12)Skären Red (10)Skären Red (15)Skären Red (16)Skären Red (17)Skären Redi.

Kommentera

