Biancas födelsedag 

Helt ofattbart att jag skriver detta idag. Helt ofattbart att tiden rusar iväg så som den gör. Och helt ofattbart att det redan är tre år sedan jag höll Bianca i min famn för första gången. Tre år sedan den här natten ägde rum, klick. Idag är ingen vanlig dag. Idag är det vår älskade Biancas födelsedag.

Tre år, det är vad hon fyller idag. Och vilken fantastisk treåring hon är. Så mogen, förståndig, intelligent och samtidigt så lekfull och sprallig. Varje dag imponeras vi av hennes intelligens och utveckling. Hon ger oss så mycket, så mycket som ingen annan kan. Hon förgyller vår dag som ingen annan kan.

Bianca älskar att leka, helst med frisbeen och helst då husse kastar den. Hon älskar att gå långa morgonpromenader med matte och mys i soffan. Hon är väldigt duktig och lydig, hon vet vilka regler som gäller och förstår dem. Bianca är fortfarande ganska busig och lekfull till sättet, men hon har även fått en betydligt lugnare sida. En vuxnare sida. Överlag så är hon väldigt nyfiken av sig och positiv till det mesta här i livet. 

Vi började såklart morgonen idag med att öppna presenter. Bianca fick en ny leksak, en filt och en ankafilé. Sedan var jag tvungen att krama henne hejdå och åka iväg till jobbet. Bianca fick fortsätta sin födelsedag hemma med husse och jag är helt säker på att de får en rolig dag tillsammans. 

Jag är väldigt stolt över Bianca. Att hon är den hon är. Just den hon är. Och att just jag får den stora äran att vara hennes matte. Evigt tacksam till min egen mamma, Biancas uppfödare, som gav mig förtroendet att få bli matte till den här tjejen. 

Grattis älskade Bianca ❤img_6041-1.jpg

2 reaktioner på ”Biancas födelsedag 

  1. Grattis till Bianca! Jag blir så rörd då jag tänker tillbaks på allt ni redan har hunnit uppleva tillsammans med Bianca från dagen hon föddes till idag. Jag är så glad att hon fick ett sånt fint hem hos er. Hon är så härlig, er lekfulla och lydiga Bianca. Vi ses snart igen. Krama Bianca från mig 🙂

    1. Ja, vi har verkligen hunnit uppleva ett och annat tillsammans. Jag är glad att hon fick en så fin start på livet och en så bra uppfostran hos dig. Bianca skickar kramar tillbaka. ❤

Kommentera

