Vi firade min examen 

Förra helgen var det studentfester och examensfester av olika slag till höger och vänster. En helg då många firade sina fina prestationer. Faktum är att även jag var på en skolavslutning förra veckan, min avslutning. Läroavtalsbyrån här i Vasa har slagits ihop med yrkesskolan och därmed blev även vi läroavtalsstuderande inbjudna till avslutningen. Kändes kanske lite konstigt att ta del av en avslutning i en skola man aldrig varit i förr, med människor man inte kände. Men då jag stod där på scenen med min ros i handen kändes det ändå rätt så fint. Jag fick på något sätt ett avslut. Känslan av att jag faktiskt fått min examen och klarat det jag kämpat för så länge. Det blev mera verkligt.

För ett par dagar sedan ramlade även mitt betyg ner i postlådan och idag hade vi bjudit in våra närmaste vänner till en brunch för att fira min examen. Vi har ätit och druckit gott hela dagen lång i gott sällskap. Det var så trevlig stämning och jag är väldigt glad att jag får ha så fina människor i mitt liv. Vackra blommor och fina samt behövliga presenter fick jag också. Så tacksam över hela dagen. 

Min tid som läroavtalsstuderande är nu över, två kämpiga men väldigt lärorika år är över. Med betyget i handen och en ny titel går jag nu vidare mot framtiden. Framtiden och nya utmaningar. img_4935

En reaktion på ”Vi firade min examen 

Kommentera

