Vi fann en vän 

I söndags fick vi äntligen träffa den nyblivna Vasabon Rosie. Som vi har väntat! Rosie är 1,5 år och har nyligen flyttat in med våra vänner Molly och Tingeling. 

Rosie är av rasen samojed, en ras som alltid får mitt hjärta att smälta lite extra. Samojed är nämligen rasen jag växte upp med samt att min bror också har en tjej av samma ras, Tasha. Jag har alltid upplevt samojeder som genomsnälla hundar, sådär som vår familjehund Cilla var. Och precis såhär som både Rosie och Tasha är. 

Bianca och Rosie fattade genast tycke för varann och Bianca var inte sen med att bjuda upp till lek. Vi gick en promenad längs stranden och lät hundarna bekanta sig. Bianca lockade fram en sida hos Rosie som hennes matte aldrig sett, en betydligt busigare Rosie kröp fram. Det var så härligt att se deras språk gentemot varann. 

Bianca har blivit lite skeptisk till större hundar och fast hon annars gillar lek med fart så vill hon ta det lite lugnare med större hundar. Hon berättar gärna för dem hur hon vill ha det. Men med Rosie visade hon inga sådana tecken alls, kanske eftersom Rosie är lite mindre än vad samojeder normalt är. 

Jag hoppas och tror att Bianca och Rosie kan bli riktigt goda vänner. Jag hoppas att Rosie kan bli den där vännen som Bianca saknar. Vännen med vilken hon kan få utlopp för sin lekfullhet, energi och glädje. En vän för livet. 

2 reaktioner på ”Vi fann en vän 

Kommentera

