Så mycket mera än bara kärlek

Idag vaknade jag som vanligt med två tassar på sängkanten, en viftande svans och en väldigt glad Bianca vid min sida. Vaknade även med en väldigt stor känsla av tacksamhet. Tacksamhet över att få dela mitt liv och min vardag med en alldeles underbar liten tjej på fyra ben. Tacksam över hur mycket hon har gett och fortfarande ger mig, varenda dag. Lycka, glädje och kärlek.

Genom henne har jag funnit vänner. Vänner jag hoppas skall finnas med mig genom hela livet. Genom henne har jag hittat mig själv, vem jag är och vem jag vill vara. Hon får mig att skratta varenda dag. Hon får mig att känna mig älskad och viktig.

Jag är tacksam över varje dag vi har tillsammans. Varje stund. Ibland har jag svårt att förstå att jag levt en vardag utan henne, det känns så självklart att hon alltid har funnits och skall finnas vid min sida. Att vi hör ihop. 

Att få dela sitt liv med en hund ger en så otroligt mycket. Ett helt liv fyllt av massa obeskrivliga känslor. Härliga känslor. Så mycket mera än bara kärlek. IMG_4974 - Kopia

Kommentera

