Det blev en bra dag

Imorse tog det en bra stund innan min hjärna hade registrerat vilken dag det var idag och till vilket jobb jag skulle åka. Jag var så trött så jag visste inte hur jag skulle bära mig åt för att komma ur sängen. Bianca hade tassarna på sängkanten redan då klockan ringde första gången, men vi kom överens om att snooza en liten stund till. Och ytterligare en stund. Men jag kom mig upp till slut, precis som alla andra morgnar.

Jag och Bianca gick en morgonpromenad och sedan åkte jag till mitt inhopparjobb. Då jag väl kom till jobbet kändes det riktigt bra. Trevliga kolleger, roligt jobb och fram för allt älskar jag variationen. Att få göra något annat än det jag är van vid några dagar nu som då. Jag är väldigt glad att jag fick den här chansen. Den här möjligheten.

Jag uppskattar även variationen i arbetstiderna. Att kunna komma hem till Bianca redan kring fyra tiden, istället för efter sex som jag vanligtvis gör. Man hinner göra så mycket mera av kvällarna. Genast då jag kom hem gick vi ut på en långpromenad i regnet. Det var så uppfriskande, kunde ha gått mycket längre än den timmen vi gick. Då vi kom hem var vi ute på gården och lekte och rensade ogräs om vartannat. Nu ligger vi båda här i vardagsrummet. Jag i soffan och Bianca på golvet. Nöjda. Väldigt nöjda.img_5755.jpg

Kommentera

