Sevendays reselista 

Den här veckan ville även jag fylla i Sevendays blogglista, om resor. Jag älskar att resa och se nya saker samt uppleva nya kulturer och miljöer. Skulle jag vara rik skulle jag nog resa mycket mera än vad jag gör idag, men att resa kostar ju så det gäller att spara och planera lite innan man åker iväg någonstans. Här kommer mina svar, och lite bilder från vår resa till Gdansk och Norge:

Min senaste resa gick till Riga, i början av maj. En resa ni inte ännu fått se så mycket av, men det är på kommande.

Så ofta reser jag, då jag har tid och råd. Skulle jag vara rik eller bara ha lite mera pengar skulle jag nog resa mycket mera. Fram för allt till sådana platser och länder som min ekonomi inte tillåter just nu. IMG_0895Min drömresa går till Hawaii. Jag har alltid drömt om att åka till Hawaii. Jag vill se om det verkligen är så som jag föreställer mig, med blomkransar runt halsen och kokosnötter. Venedig är också en stad jag gärna vill besöka.

En plats alla borde se är Lofoten. Utan tvekan det vackraste jag hittills sett i mitt liv. Så ofattbart vackert. Har ännu idag svårt att förstå att vi faktiskt såg och upplevde allt som vi gjorde. Vill gärna åka tillbaka någon dag och se mera av Lofoten och Norge överlag.

Tre saker jag packar med, alltså jag är ju riktigt värdelös på att packa. Tar alltid med mig halva hushållet. Men självklara saker som telefon, pass och plånbok är givetvis alltid med. Det beror lite på resan såklart, destination och syfte. Men något jag inte skulle överleva utan är handkräm, tandborste och puder. Hur löjligt det än låter, men med torra händer, smutsiga tänder eller ett för glänsande ansikte är jag inget trevligt sällskap. NORGE (1)

Mitt ultimata resesällskap är min andra hälft. Sambon. Fästmannen.

Den sämsta resan jag gjort, vet inte om jag gjort någon dålig resa. Näe, ingen som jag kan säga att jag varit missnöjd med. Det skulle i sådana fall vara min allra första utomlandssemster med familjen till Bahia Feliz. Det var kallt och blåsigt hela veckan och vi doppade oss knappt i poolen. Men som åttaåring var det nog rätt kul ändå, med bamseklubben och hela köret. Plus att vi fick äta så många banana split vi ville. dag3 (2)Den bästa resan jag gjort är vår bilsemester till Norge. Vackra vyer, trevligt sällskap och en ring på fingret då jag kom hem. Den resan blir svår att toppa.

En inplanerad resa är kanske en bilsemester i sommar. Beroende på hur det ser ut med pengar och tid. Vi gillade verkligen sättet att bila, så om vi gör en resa i sommar blir det troligtvis en bilsemester. IMG_0982

2 reaktioner på ”Sevendays reselista 

Kommentera

