Några fina dagar 

Igår kom vi hem till Vasa igen. Efter ett dygn i Åbo, tre dagar i Riga och en natt på Kimitoön. Vi hade riktigt fina dagar i Riga med det absolut bästa tänkbara vädret. Det var sommar och sol alla tre dagar. 

Vi vandrade runt i staden, åt gott och bara tog vara på tiden. Är det något jag älskar med semester är det tiden man har med varann, att verkligen sitta och prata om allt mellan himmel och jord. Sådant man kanske inte alltid hinner med i vardagen. img_5681.jpgVårt flyg landade i Åbo natten till lördag, så vi sovde en natt hos min mamma innan vi fortsatte hemåt. Det var en mycket glad Bianca som mötte oss hos mamma, hon hade haft minst lika roligt som oss. Om inte ännu roligare. 

Idag har sambon jobbat från morgon till kväll, och vardagen är således tillbaka. Jag och Bianca har  pysslat på här hemma med det ena och det andra. Imorgon skall även jag jobba några timmar på mitt andra inhoppar jobb och sedan jobbar jag hela nio dagar i sträck. 

Att åka på semester ibland är väldigt tacksamt, även om det bara är för ett par dagar. Man kopplar av på ett helt annat vis än vad man gör hemma, i alla fall jag. Några fina dagar har vi nu bakom oss och nu ser jag faktiskt fram emot vardagen igen. 

2 reaktioner på ”Några fina dagar 

Kommentera

