En välförtjänt semester 

Nu sitter vi i bilen påväg mot Åbo. Där skall vi möta upp min mamma som kommer och tar emot Bianca och sedan blir vi själva där en natt. Imorgon tidigt på morgonen går vårt flyg mot Riga, där vi kommer spendera resten av veckan. 

Vi har länge talat om att vi gärna skulle resa någonstans, men som läroavtalsstuderande har jag varken haft tiden eller pengarna. Men nu har jag passligt nog studierna förbi, vintersemester denna vecka och så hittade vi en förmånlig resa som passade vår resekassa. 

Resan bokade vi rätt spontant en kväll efter att jag kommit hem från Tammerfors. Kollade med min mamma om hon kunde ta hand om Bianca ett par dagar och sedan bokade vi samma stund vi fick klartecken av henne. Bianca är full av energi och har varit det hela helgen, så ett par dagar med sina hundvänner kommer väldigt lägligt. 

Ikväll skall vi passa på att träffa lite vänner i Åbo och imorgon börjar den riktiga semestern. Jag kan inte ens beskriva hur skönt det skall bli att komma bort ett par dagar. Att få ett avslut på all stress som varit senaste tiden. Att få se och uppleva nya saker. Härligt! Önskar er alla en trevlig vecka, så hörs vi då vi är tillbaka på finsk mark igen. Blommor (1) - Kopia

Kommentera

