Jag tror på mig själv

Jag vet inte hur många gånger jag påbörjat ett inlägg här senaste veckan, men det har blivit på hälft varje gång. Ett nytt försök idag, kanske det här lyckas ta sig ända vägen till publicering. Jag tycker att jag länge har sagt åt människor att mina yrkesprov är om två/tre veckor. Kom på mig själv att säga det ännu under veckan som varit. Men tiden går snabbare än man tror och imorgon åker jag iväg till Tammerfors för sista gången.

Imorgon åker jag dit för att kolla upp skolans utrymmen, maskiner, förbereda allting osv. På tisdag morgon drar proven igång och håller på fram till torsdagen. Det är mycket man skall bevisa på kort tid, men jag tror på mig själv.

Under den här veckan har jag verkligen kommit till insikt med att jag är så otroligt duktig på det jag gör. Vi finländare, och speciellt jag är en sådan som skryter alldeles för lite på mig själv. Jag kan omöjligt gå in i yrkesproven med en känsla av osäkerhet eller tvivel, jag måste gå in med känslan av att jag klarar det. Vilket jag kommer att göra. Jag tror verkligen att jag kommer att klara det. Det här är en bransch som jag studerat inom i över fem år (på olika sätt) och nu arbetat inom i över två år.

Jag känner mig totalt tömd på energi efter alla intensiva veckor som varit. Känner hur allt jag lärt mig och all information jag försökt få in i mitt huvud snurrar där omkring helt blandat. Det är lite kaos i mitt huvud, men allting finns där. Idag laddar jag, imorgon förbereder jag mig och på tisdag kör jag allt vad jag kan. Jag vägrar komma hem från Tammerfors med något annat än ytterligare en ny examen i fickan. norge

6 reaktioner på ”Jag tror på mig själv

Kommentera

