En ledig helg 

Här har dagarna flutit ihop och veckorna bara rusat iväg den senaste tiden. Jag har haft fullt upp och haft någon form av jobb eller skola varje dag nu flera veckor. Känns som jag endast kommit hem på kvällarna för att sova några timmar och sedan åka iväg nästa morgon igen. 

Men nu under påsken har jag haft lite ledigt, vi har spenderat fyra dagar på min hemort. Vi har träffat familj och vänner samt deltagit i min gudsons fina dop. Bianca har fått leka med Caisa, Tindra och Tasha hela helgen. Hon har haft så roligt och har verkligen njutit av att få ha sina vänner runt sig. Nu är hon rätt så nöjd med att vara hemma i egen säng igen, tror jag. 

Det har varit skönt med några dagars time out från allting. En liten behövlig andningspaus. Nu då vi är hemma igen är det dags att sätta i en sista växel, det är en vecka kvar tills det är dags för slutskedet i mina läroavtalsstudier. Yrkesproven. Men jag känner mig redo, mer än redo.

Kommentera

