Värdefull familjetid

Godmorgon, här har vi nyss ätit frukost och skall strax gå ut på en promenad. Jag är ledig idag och då husse slutar jobbet skall vi åka ut till stugan. Vi har inte varit där sen i somras, så det skall bli skönt att åka ut. Även om det just nu känns lite stressigt att börja packa ihop allting, då det enda jag ser är allt jag borde få gjort i studieväg under helgen. Då jag väl kommit in i ett bra flow gällande någonting, så har jag svårt att släppa det innan det är klart. Men det gör väl bara gott att tvingas släppa taget ibland, antar jag.

Bianca ligger i min famn och vägrar gå ner. Hon tycker såklartinte om då jag är borta flera dagar mitt i veckorna, vilket jag varit nu då jag har haft mera närvarodagar i skolan. Detta är väl hennes sätt att säga att nu är det dags för mig att stanna hemma ett tag. Det viktigaste för mig är att Bianca har det bra trots att vi har mycket på gång, hon måste alltid komma i första hand. Den här veckan har det verkligen löst sig bra då Charlies matte och husse bott hos oss och varit här med henne varje dag. De har gått promenader med henne, myst, lekt och haft det riktigt bra tillsammans.

Den här helgen går ut på att vara tillsammans och umgås, alla tre. Inget jobb, inga studier, inga måsten. Bara familjetid, värdefull familjetid.img_4538

En reaktion på ”Värdefull familjetid

Kommentera

