Vi är hemma igen

Vi är hemma igen efter en trevlig helg i Pargas. Vi hann umgås med min bror och hans sambo, våra vänner och hann även se min mamma en kort stund. Bianca hade haft det bra hos min mamma under tiden vi var i Pargas. Hon har varit totalt slut sedan vi kom hem i söndags. Hon sov hela söndagskvällen utan att säga ett ljud, så jag tror hon har fått göra av med en hel del energi under helgen.

Även om det är roligt att åka ner och hälsa på familj och vänner, så gör det mig alltid lite ledsen. Jag blir påmind om avståndet mellan oss. Jag blir även påmind om att jag inte vet när vi ses igen. Därför tar det alltid en dag eller två för mig att återgå till min vardag och få bort den där sorgsna känslan jag går och bär på. Igår var det lite jobbigt, men idag känns det redan bättre.

Nu skall vi städa lite här hemma, äta lunch och sedan skall vi gå ut en sväng på isen med våra vänner och med min blivande gudson. Bianca kommer självklart också med. Efter promenaden blir det kaffe och lekstund med Charlie. Imorgon är det jobb och vardag igen, så idag skall vi njuta och ta vara på den fina dagen. img_4879

Kommentera

