Bianca & Bernhard

Vi pratar ofta om Biancas lillebror här hemma, han dyker mer och mer upp i våra diskussioner hela tiden. Han är lite mindre än Bianca till storleken, men nog mycket vigare och snabbare. Han är en lurvig liten sak, med fyra tassar och svans. Grå till färgen och fin päls har han. Han gillar att vara ute, men är också gärna inne med oss och med sin storasyster Bianca. Han heter Bernhard.

Bernhard finns än så länge endast i våra tankar, men det är ungefär så här vi tänker oss honom. Bernhard är alltså en katt, som vi vill skall bli en del av vår familj i framtiden. Jag är, som ni förstått, en riktig hundmänniska. Men faktum är att jag har växt upp med en katt fram tills att jag var kring 10 år nånting. Oskar hette han och såg ut ungefär som Charlie på bilden här nedanför.Bianca och hennes bästa vän (5)Min sambo har också växt upp med katt och är nog lite mera en kattmänniska i grund och botten, även om jag försöker omvända honom. Vi vill att Bernhard skall kunna vara en utekatt, därför väntar vi tills vi bor i ett egnahemshus och i ett kattvänligt område innan vi skaffar honom. Vi vill kunna ha honom ute utan att behöva oroa oss. Inom en snar framtid, hoppas vi.

Jag tror och hoppas att Bianca och Bernhard blir goda vänner. Bianca kommer bra överens med katter i allmänhet, så bara katten växer upp med henne tror jag det skall gå bra. Jag hoppas att Bernhard skall bli den vännen jag vet och känner av att hon saknar i vardagen. Någon dag kanske vi skaffar en till hund, men i första hand kommer vi nog att skaffa Bernhard. Och namnet på honom har sedan långt tillbaka varit bestämt. Det var ju en självklarhet, som ni säkert förstår.

Kommentera

