Ett nytt koppel från J.Alén

Inlägget är i samarbete med LillyLee´s och J.Alén.

J.Alén är ett företag som drivs av Jaana Alén och finns i Ekenäs. Jaana startade sitt företag i April 2013. I sitt eget hem sitter hon och syr upp specialbeställda koppel och halsband åt både privatpersoner och återförsäljare. Hon erbjuder halsband och koppel i olika material, färger, funktion och mått. Allt helt enligt kundens önskemål. Hon syr även upp träningslinor, vilket är det hon säljer mest av. Från Jaana kan man alltså få ett koppel eller halsband helt enligt egen smak och eget tycke.jalen-saramariaexenia-wordpress-13Genom detta samarbete fick jag och Bianca välja ut ett halsband med tillhörande koppel. Jag fick säga precis vilka mått, färger och material jag ville ha. Halsbandet som Jaana sydde åt Bianca är ett halsband med snabblåsfunktion. Till det valde vi ett tvättbart gripkoppel. Grip betyder att kopplet har invävda gummitrådar, vilket ger ett bra grepp och gör det slitstarkt. Grip är det material som hon säljer mest av. Jag valde ett koppel och halsband i bruna färger, så att det passar med Biancas egna färger. Joella på LillyLee´s berättade för mig att ett halsband helst skall vara lika brett som två halskotor på hunden, så därför valde jag ett lite bredare halsband. Det vita mönstret på halsbandet var också mitt eget val. jalen-saramariaexenia-wordpress-14Jag blev mycket nöjd med både halsbandet och kopplet. För det första är det väldigt snyggt och passar Bianca perfekt. Halsbandet sitter väldigt bra och kopplet är bekvämt att hålla i. Både halsbandet och kopplet känns väldigt slitstarka. Om låset eller sömnaden trots allt skulle gå sönder, så har Jaana 1 års garanti på alla sina produkter. Utöver det så var det även snabb leverans och jag kunde enkelt plocka upp min vara hos återförsäljaren Joella på LillyLee´s, som jag hade gjort min beställning via. Du kan läsa mera om LillyLee´s härjalen-saramariaexenia-wordpress-4jalen-saramariaexenia-wordpress-8Biancas halsband har funktionen snabblås, jag tycker bäst om den här funktionen. Man kan använda halsbandet på flera olika sätt. Genom att knäppa kopplet i den ena öglan får man en halvstryps-funktion. Vill man inte ha det så kan man knäppa kopplet i den andra öglan, man får då ett så kallat vanlig halsband som har den storleken man ställer in. Om man har en hund som drar mycket kan man knäppa fast kopplet i båda öglorna, då blir det inte lika mycket ansträngning på själva låset. jalen-saramariaexenia-wordpress-5jalen-saramariaexenia-wordpress-3jalen-saramariaexenia-wordpress-1jalen-saramariaexenia-wordpress-2LillyLee´s har i samband med detta ett fint erbjudande för er mina bloggläsare. Under februari månad får du 10% rabatt på alla J.Aléns produkter som köps hos eller beställs via LillyLee´s. Nämn rabattkoden ”saramariaexenia” då du gör ditt köp eller din beställning.

Du kan göra ditt köp direkt hos LillyLee´s på Lågavägen 12 i Korsholm eller göra en beställning, om det är så att du bor i någon annan del av landet eller vill ha någon produkt som inte redan finns hos LillyLee´s. Gå in och kolla på J.Alens produktsortiment här och gör din beställning till LillyLee´s här.  Jag kan varmt rekommendera dessa produkter.

En reaktion på ”Ett nytt koppel från J.Alén

Kommentera

