Ett starkt band

Idag känner jag ett stort behov av att skriva ner några ord om min och Biancas relation. Som ni läsare kanske märker och har förstått så har jag en väldigt speciell relation till Bianca, hon är så väldigt mycket mera än en hund för mig. Jag har svårt att sätta ord på vår relation och ord som beskriver hur jag känner för henne. Igår var vi med om något där jag fick bekräftelsen att det jag känner för henne är ömsesidigt, vilket jag i och för sig har vetat att det är. Åtminstone trott och önskat. Att få det bekräftat så som jag fick det igår fyller ens hjärta med lite extra kärlek och värme. Det känns värmande. Rörande. Exakt vad vi gjorde igår skall ni också få veta, men innan jag kan dela med mig mera behöver jag samla mina tankar lite grann.

Bianca var en efterlängtad tjej, det känns som jag har väntat på henne hela livet. Hoppats, drömt och önskat. Natten då Bianca kom till denna värld var det genom ett akut kejsarsnitt, där vi tyvärr var inställda på att varken Bianca eller hennes bror skulle klara sig. Men glädjetårarna var många och lyckan var enorm då sköterskan kom ut med min tjej invirad i en handduk och sade att hon mår bra. Hon var så liten, så skör men ändå så stor och stark. En kämpe. Endast några minuter gammal hade jag henne i min famn och därifrån har vi fortsatt, sida vid sida.

Jag har alltid känt väldigt starkt att Bianca och jag är menade för varann. Vi förstår varann och delar något som ingen annan riktigt kan förstå. Bianca får mig att må bra. Att få dela min vardag och mitt liv med henne gör mig lycklig. En lycka som inget annat kan ersätta. img_3789

Kommentera

