Om att ta hunden med sig

För en vecka sedan träffade jag och Bianca vår lilla kompis Pumba och hans matte inne i stan på ett café. Vi lunchade och pratade medan våra hundar skötte sig exemplariskt bland alla cafégäster. Att kunna ta hunden med sig såhär är något jag verkligen uppskattar.

Då jag tog hund, så tog jag inte henne för att hon skulle sitta ensam hemma medan jag ränner ute och träffar vänner och annat. Jag tog henne för att jag vill dela min vardag med henne. Jag tar därför alltid Bianca med mig dit jag kan. Det finns vissa platser dit Bianca inte kan följa med, så som jobbet, mataffären, gymmet och om vi går på bio eller teater. Men utöver det så är det ganska långt vi som styr vad hon kommer med på och ej.

Som hundägare försöker jag ofta styra mina aktiviteter utanför jobbet så att de även passar Bianca. Det kräver lite extra planering ibland, men oftast går det att lösa rätt så bra. Jag är glad att vi har sådana vänner som tycker det är okej och roligt att vi tar Bianca med oss. Jag är också glad att jag nu känner till att det finns cafeér som tillåter hundar. Det öppnar många nya dörrar för oss. Drömmen är att en dag även kunna ta henne med till jobbet. 

Om du missade Vasabladets artikel med mig och Bianca angående just hundar på café så kan du läsa den här. img_4477img_4480

Kommentera

