Hon var inte sig själv

Då jag kom hem idag möttes jag av en Bianca som inte riktigt var sig själv. Jag såg genast på henne att hon mådde dåligt, hon lider ju av ett illamående och sura uppstötningar som kommer och går i perioder. Ibland vet man inte varför det kommer, men ofta är det om magen blir för tom för länge. Jag tar den långa historien om det en annan dag, men här kan du läsa lite mera om du redan nu vill veta bakgrundsfakta.

Då jag kom in såg jag att hon hade skippat sitt eftermiddagsmål, som husse vanligen lämnar då han far på på jobb på eftermiddagen och som hon vanligen äter. Varför hon inte ätit idag, det vet jag inte. Men vi har haft en lite sämre vecka nu där hon mått lite sämre igen och haft lite sämre aptit.

Efter många om och men fick jag i alla fall medicin i henne och till sist även lite mat. Då hon mår dåligt vill hon absolut inte äta, vilket hon måste för att få kontroll på magsyrorna. Hon blir väldigt ynklig då hon har de här problemen och hon vrider och vänder sig massor, eftersom hon säkerligen har lite ont. Så vi satt på golvet en god stund, hon satt i min famn och jag masserade hennes mage. Det var något min mamma lärde mig att kan hjälpa Bianca i dessa situationer, vilket det gör. Hon tycker om det.

Hon mår lite bättre nu och ligger här i min famn. Hon är lite lugnare än vanligt och gör inget väsen av sig, så jag märker på henne att allt inte är som det ska. Nu måste vi bara vänta på att medicinen börjar verka. Man känner sig så hjälplös i situationer som denna, men eftersom hon är noggrant undersökt av veterinärer många gånger så vet vi att detta är inget farligt. Bara obehagligt och helt onödigt. Vi hoppas på en bättre dag imorgon.Bianca (2)

En reaktion på ”Hon var inte sig själv

Kommentera

