En liten gosig tjej

Då vi var i Södra Finland för snart tre veckor sedan så fick vi träffa min brors lilla hund. Nio veckor gamla Tasha. Tasha är av rasen Samojed, samma ras som jag och min bror växte upp med. Samojeden som vi växte upp med, Cilla, fanns med oss tills jag var ungefär 11 år. Så man kan säga att hon var min första erfarenhet då det kommer till hundar. Att växa upp med en stor vit gosig björn som man fick krama nästintill så mycket man ville var inte dåligt, kanske därför jag blev så hundkär.

Tasha var så underbart söt. Nästan som om hon inte var verklig, utan mer som ett gosedjur. Jag tog henne genast i min famn och gosade med henne så mycket jag bara hann. Helst hade jag velat ta med henne upp till Vasa, men tror varken min bror eller hans sambo hade blivit så glada då. Nästa gång vi ser Tasha är hon redan en stor tjej, så jag är glad att jag hann se henne som liten valp i alla fall en gång. Mitt hjärta smälter alltid då jag ser hundvalpar, och Tasha sötnosen var då inget undantag. Visst är hon ljuvlig?tasha-1tasha-5tasha-4tasha-3tasha-2

2 reaktioner på ”En liten gosig tjej

  1. Ååååh… ❤ Det bor en ung samojed ganska nära oss, han är så vit och fin ❤ en sån skulle jag gärna ha! Och alla valpar är så otroligt söta ❤

Kommentera

