Året som gick

År 2016 var ett år fullt av händelser, både mindre och större. Mer och mindre minnesvärda. År 2016 var ett år som kändes ovanligt långt, men även det kom till sin ände till sist. Jag går in i det nya året med många fina minnen och stor förväntan inför var det nya året har att erbjuda. Det bästa minnet och händelsen är utan tvekan det som ledde till att jag i dag sitter med en ring på mitt finger, men det hände också väldigt mycket annat under året. 

I Januari kände jag mig trött, stressad och hade slut på orken. Jag var utmattad, mer än vad jag nog insåg och ville acceptera just då. Jag skrev om min visuella energimätare som låg på 1% och jag var rädd att förlora den där sista procenten. Jag tog mig som tur var ur svackan och fick lära mig att dra ner på tempot lite grann.

I februari fick Bianca en envis ögoninflammation som krävde flera behandlingar. Vi gick många härliga vinterpromenader och så fick vi också träffa mammas lilla tillökning Caisa, efter en tågresa som verkligen testade våra nerver. Den här månaden saknade jag också Julia väldigt mycket.

I Mars började jag och Bianca på en hundkurs och samma månad firade vi ett år som bandagefria, ett år sedan hennes slipped tendon operation. Jag åkte fram och tillbaka mellan Vasa och Tammerfors och trivdes lite bättre än tidigare. Jag deltog också i flera bloggkvällar och skrev om mina barndomspåskar.

I April kämpade vi med Biancas matvägrande, hon behandlades mot magkatarr och blev bättre men i april kom det ett rejält bakslag och vi försökte hitta en lösning på hennes illamående och matvägrande. Jag skrev om min dröm om att bli medlem i Kompishund verksamheten och jämförde dialekter.

I Maj byggde sambon en efterlängtad kompost åt mig, vi träffade och lekte med många olika hundkompisar och Bianca och jag deltog i vår allra första Match Show. Jag var en glad sambo och en stolt matte.

I Juni firade vi Biancas två-års födelsedag ute på skären, jag cyklade till jobbet varje dag och så hade vi Caisa och Tindra på besök. Jag skrev också om min rädsla för vatten och gången då jag höll på att drunkna.

I Juli började min första betalda semester någonsin och jag njöt av varje stund. Spenderade en helg på Åland med flickorna och åkte iväg på en bilsemester med sambon. En bilsemester som tog oss till Norge och ofattbart vackra Lofoten. Vi upplevde några av de bästa dagarna i våra liv och kom hem lyckliga och nyförlovade! ❤

I Augusti bombaderade jag er med bilder från vår Norge resa och delade med mig av den fantastiska stunden då jag gick från flickvän till fästmö. Jag och Bianca blev också intervjuade av Vasabladet då de skrev en artikel om att ta hunden med sig på Cafe, klicka här för att läsa inlägget.

I September dök det ännu upp lite Norge inlägg och jag berättade om två händelser där jag blivit illa bemött i mitt eget land på grund av mitt modersmål. Det roligaste i september var nog att Bianca äntligen började äta med god aptit igen, efter månatal av undersökningar och olika mediciner var det plötsligt slut på matvägran och illamående och vi hade en frisk och pigg hund igen! 

I Oktober inledde jag ett samarbete med PR Byrån E.Lithen och fick tre ursnygga bloggheaders utav samarbetet. Vi hade förlovningsfest för våra vänner  Jag och Bianca deltog i vår första hundutställning och min dröm gick i uppfyllelse då Bianca blev godkänd som Kompishund!

I November hände det något väldigt tragiskt på min hemort och jag lade bloggandet åt sidan för ett tag. Jag och många andra fick oss en påminnelse om hur skört livet är.

I December fick ni ta del av min bloggjulkalender och jag fick mycket god feedback från många olika håll, tusen tack!

 

En reaktion på ”Året som gick

  1. Än en gång, Grattis till förlovningen! Det där var nog ett underbart frieri, i en sån vacker miljö också. Wau, säger jag 🙂 Flera andra saker under året var säkert också värda att uppleva, ett fint år.

Kommentera

