Om att rikta in sig på en mindre målgrupp

Att göra en julkalender om hundar är likamed att dra till sig en ganska liten målgrupp. Är man intresserad av hundar så följer man knappast med, även om Daniela skrev att hon gärna läser min blogg trots att hon inte har hund själv. Tack Daniela för dina fina ord!

Orsaken till att jag ändå väljer att göra det är för att det ger mig personligen massor. Jag brinner för detta, det ger mig så mycket positiv energi att få dela med mig av min och Biancas vardag och just nu videoklipp där vi gör saker tillsammans.

Jag märker tydligt att mitt läsarantal minskar då jag kör min julkalender, det var samma ifjol. Men jag får mycket mycket mera feedback, från många olika håll. Att få läsa era kommentarer där ni skriver hur fin och duktig Bianca är eller hur glada ni blir av våra videoklipp betyder så mycket mera än ett högt läsarantal för mig. Att några av er till och med tagit till sig av tipsen och provat en del saker med era egna hundar känns fantastiskt. Det spelar ingen roll för mig om ni är 30, 130 eller 300 som läser. Kan jag glädja en person eller ge en person ett bra tips så är jag glad.

Och bara att själv kunna se tillbaka på allting i ett senare skede är så värdefullt.  Jag hoppas och tror att det skiner igenom hur mycket jag faktiskt brinner för detta ämne och fram för allt hur mycket Bianca betyder för mig. Jag vill visa er hur fantastiskt och roligt ett liv med hund kan vara och vilken obeskrivlig kärlek man får tillbaka av dem. saramariaexenia-wordpress-com

2 reaktioner på ”Om att rikta in sig på en mindre målgrupp

  1. Jag tycker väldigt mycket om din blogg och läser den gärna. Tycke väldigt mycket om din julkalender förra året och såg mycket fram emot den i år. Tyvärr har min tid inte riktigt räckt till till att kolla ett videoklipp varje dag även om det är kort, eftersom jag främst hinner läsa bloggar under skoltid på föreläsningar och då fungerar det inte riktigt att kolla videos. Sedan då jag har tid har jag i stället kollat ikapp de jag missat, men då jag har tid tycker jag det är roligt och bra innehåll. Vissa gånger funderar jag på att det skulle vara roligt att veta mera om själva inlärningen, men som sagt tycker jag väldigt mycket om din blogg. Jag är ju en hundmänniska som delar det stora intresset och jag har inte riktigt hittat någon annan blogg som motsvarar det du gör. Och innan jag hittade din blogg saknade jag en blogg som behandlade hundar. Tack!

    ❤ : Madde

    1. Ursäkta för det sena svaret på den här fina kommentaren! Jag tänkte också själv på det som du skriver, att ta med mera om själva inlärningen. Men jag kom fram till att det dels är så individuellt hur man lär sin hund saker och det skulle ha krävts så mycket mera tid för att göra sådana videos. Men tanken fanns och kanske det dyker upp någon sådan video någon gång 🙂 Tack för din fina och värmande kommentar, kul att du gillar bloggen, så tack själv 🙂

Kommentera

