Ett nytt perspektiv på livet

Jag har haft och har massor med tankar i mitt huvud. Funderingar och frågor. Så många frågor. Men mitt huvud har varit tomt för det här forumet. Blankt. Detta är inte utrymmet där jag kan släppa ut mina tankar och känslor, inte denna gång. 

Mitt intresse för allt vad som heter sociala medier och speciellt bloggar har varit väldigt lågt. Plötsligt kändes allting så otroligt meningslöst. Folk som klagade på sin huvudvärk irriterade mig och mina personliga vardagliga bekymmer kändes så otroligt löjliga. Patetiska. Som ett sandkorn i öknen. 

Ibland är det tungt att vara känslomänniska. Att känna allt och lite till. Sina egna känslor och känslor som man vet att andra känner. Att känna med andra. Helst vill jag ta alla under mina armar och ge dem en stor kram och göra allting bra igen. Jag vill så gärna hjälpa, men jag kan inte. Det finns inget jag kan göra. Jag kan bara minnas och finnas där. Glädjas åt alla fina minnen och finnas där för de som behöver mig vid sin sida. 

Varför de mest godhjärtade människorna skall tas ifrån oss alldeles för tidigt är något jag söker en förklaring till. En förklaring jag nog aldrig kommer att få svar på. Men jag söker. Jag söker så innerligt. 

Ett nytt perspektiv på livet. Jag ser på livet med nya ögon. 

4 reaktioner på ”Ett nytt perspektiv på livet

Kommentera

