En viktig relation

” Oj, vilken stark och vacker text. Ni har verkligen haft en viktig relation! ”

Det där var en kommentar som jag fick på det här inlägget.

En viktig relation. En stark relation. Betydelsefull. Värdefull. Jag tror inte det finns ord som riktigt beskriver en sådan relation. Inte på riktigt. Jag tror det är en känsla man känner i sitt hjärta, och den man delar relationen med känner detsamma.

Så länge jag kan minnas jag har känt mig väldigt nära till djur. Relationen till mina hundar är den mest obeskrivliga jag har. Jag skriver mina hundar, eftersom jag då syftar på Bianca som finns med mig och Julia som lämnade oss för drygt ett år sedan. Julia, som inlägget och kommentaren handlar om. Det finns egentligen inga ord som kan beskriva hur jag känner för dem, för dem båda.

Det som Bianca ger mig och Julia gav mig kan ingen annan ge. Den där ovillkorliga kärleken. Kärleken som gör så att det tar riktigt ont i hjärtat ibland för man älskar dem så mycket. Jag gör allt för hundar som är mig kära. Jag gör allt för Bianca som finns i mitt liv idag.img_5447-kopia Bianca är så mycket mera än ett husdjur för mig. Så mycket mera än en hund. Hon är min bästa vän. Hon är den som alltid finns där för mig, oavsett vad. Hon ger mig sådan ofantlig mängd glädje varje dag. Jag kan skratta med henne och jag kan gråta med henne. Vi kramas och vi busar. Vi lär oss saker av varann och med varann. Då hon ser på mig ser hon in i min själ sådär som ingen annan kan. Hon förstår mig som ingen annan. Hon förgyller min dag. Hon förgyller hela mitt liv.

Att sätta ord på en relation som denna går nog inte. Det inser jag nu. Men ja, Jag och Julia hade en mycket viktig relation. En relation jag alltid kommer bära med mig oavsett vad. En relation som jag också har lyckan att dela med Bianca som finns med mig idag. ❤

Kommentera

