I väntan på tåget

Sitter i skolan och fördriver tiden, mitt tåg går först kl. 16.00 och vi är redan klara för dagen. Vill inte gå på stan och släpa på mina väskor alldeles för länge, så jag hänger här en stund. Alltid då jag åker hem från Tammerfors, åker jag med blandade känslor. Känner mig ofta förvirrad och osäker. Detta troligen på grund av att mina närvarodagar här ofta är lite kaotiska, tunga och lämnar mig med många frågor och funderingar. Lärarna har inte varit de bästa heller.

Den här gången känns det faktiskt ändå helt bra. Den här nya läraren var riktigt trevlig med mig, vilket de vanligtvis inte är. Hon talade med mig, frågade och till och med small talkade. Aldrig hänt! Hon var grundlig i sitt sätt att lära ut och hade ordning och reda med sig.

Ganska lite har vi gått igenom på tre dagar. Helst vill jag ju ha effektiva dagar och bli bombad med massa ny info, eftersom jag är här så sällan. Men det vi har gått igenom har varit helt bra. Aromamassage/Aromaterapi teori samt en klassisk massagemetod för det har vi fått lära oss. Detta är ingen metod jag kommer kunna använda mig av på jobbet, tyvärr. Så jag hoppas att de inte kräver att jag visar upp den i examensskedet.

Före jag lämnade klassrummet frågade läraren mig om jag klarar mig på egen hand nu, vilket visade att hon brydde sig. Aldrig hänt det heller! Hon tackade för att jag kom och bad mig ta kontakt med henne om jag blir och fundera över något. Och hon log. Tydligen finns det några bra och mänskliga lärare i den här skolan ändå, även om jag tvivlat många gånger. Nu skall jag äta något smått och vänta att klockan närmar sig fyra, sedan lämnar jag Tammerfors för den här gången. img_3928.jpg

Kommentera

