Hon vinkar

Klick och Trick kursen vi går hos Hundkonsulten börjar redan gå mot sitt slut. Igår var det vår tredje träff, vilket betyder två träffar kvar varav vi endast kan delta i en. Kursen har verkligen varit rolig och passat oss perfekt. Vi har själva fått välja vad vi vill lära hundarna och sedan fått personlig handledning.

Jag har hittills valt att lära Bianca Krypa och Backa. Krypa går sådär, hon blir lätt för ivrig och skuttar liksom fram i liggande ställning mer än vad hon egentligen kryper. Jag har kanske gått lite för fort fram där, så vi får fortsätta ta ett steg i taget och öva vidare. Att backa jobbar vi också ännu på, men det börjar ta sig. Hon gjorde stora framsteg med den övningen igår på kursen.

Förra veckan blev kursen inhiberad på grund av att tränaren var sjuk, så då passade jag på att själv lära in ett nytt tricks här hemma. Jag lärde in vinka, vilket hon lärde sig otroligt snabbt. Kanske för att hon redan kan både high five och tass, så själva tassrörelsen var redan bekant.

Då jag tränat in dessa saker har jag haft klickern till hjälp. Bianca blir eld och lågor då jag tar fram klickern och hon förstår att det är träningsdags. Både jag och Bianca gillar den här sortens träning och hon är såå duktig. Blir alldeles varm i hjärtat varje gång hon gör framsteg i träningen. Duktiga Bianca. IMG_4909.JPG

Kommentera

