Vilken flamsig morgon

Idag är jag ledig. Vaknade jag av att det plingade på dörren. En kille som skulle se över vårt internet, eftersom det inte fungerar som det skall. Det var sagt han skulle dyka upp mellan nio och tio, så jag hade ställt klockan på halv nio så att jag säkert skulle hinna stiga upp och klä på mig och se sådär passligt anständig ut.

Självklart så vaknade jag av att det plingade på dörren, typ tre minuter före min väckarklocka skulle ha ringt. Jag rusade upp och letade fram första bästa par byxor jag kunde hitta. Sprang  ner och försökte hitta ett hårband för att dölja mitt morgonrufs med. Det plingade på dörren igen och igen och jag kunde omöjligt hitta något hårband.

Några minuter senare hade jag håret uppsatt i en fabolous knut. Iklädd en urtvättad t-shirt i storlek XL, tillsammans med ett par väldigt omatchande mjukisbyxor, fräsch morgonandedräkt och något av en whiskeyröst så öppnade jag dörren. Huomenta! Nej, tänkte jag. Skall jag behöva få fram finska här ännu till då jag varit vaken exakt tre minuter och inte ens fått morgonkaffe. Försökte dölja min morgon förvirring och bad honom komma in, på svenska.

Han gick runt här och letade fel en god stund. Ställde mig knepiga frågor och var lite allmänt flamsig. Jag gick omkring och försökte kvickna till, hade Bianca i famnen och försökte på ett smidigt sätt dölja att jag inte ens hunnit få på mig en BH. En stund senare åkte han igen och bad oss återkomma då vi fått reda på var någon maakaapeli ligger, tydligen där felet var. Äntligen skulle jag få dricka mitt morgonkaffe och vakna till lite grann. Då märkte jag att han glömt sin telefon i tamburen. Ungefär tio minuter senare var han här igen och hämtade sin telefon.

Vilken flamsig morgon. Varför kan aldrig reparatörkillar komma den tiden man kommit överens om? Eller är det bara för mig de alltid dyker upp mycket tidigare än överenskommen tid? Det positiva i det hela var att jag hade hela huset städat före kl.12.oo, maten lagad och tvätten tvättad. Nu tar vi ledig helg. img_4937

Kommentera

