Glada nyheter!

Idag har jag fantastiska nyheter att dela med mig av, en av mina drömmar har gått i uppfyllelse. Jag har alltid drömt om att få bli med i Kompishund-verksamheten. I somras, strax efter att Bianca fyllt två år, tog jag kontakt med Vasas kontaktperson för Kompishund-verksamheten. Hunden måste vara minst två år för att få vara med.

Förra veckan deltog jag i en kurskväll för blivande hundförare och igår var det Biancas tur att gå på kurs. Hon och de andra nya hundarna testades för att se om de passar för verksamheten.

Jag tycker att Bianca har alla de egenskaper en Kompishund behöver. Hon är glad, social, modig, tycker om människor av alla de slag och blir glad av nya möten. Samtidigt som hon kan anpassa sig till olika sorters människor. Hon fungerar bra i grupp och har ett tydligt hundspråk. Trots det var jag såklart lite nervös inför gårdagens testdag.

Men hon klarade det galant, hon blev godkänd och vi får nu vara med i Kompishundverksamheten och tillsammans glädja andra människor som av olika orsaker inte själva kan ha hund. Jag är så stolt, så glad ❤

5 reaktioner på ”Glada nyheter!

  1. Oj vad kul! Kan du berätta mera om hur det går till för att bli kompishund? Funderar själv på att skaffa hund och vill verkligen bli kompishund ifall hunden passar.

    1. Tack för din kommentar Alexandra! Sen då din hund har fyllt två år, är det är bäst att ta kontakt direkt med Kompishundgruppen på orten där du bor. De berättar sedan hur du går tillväga 🙂 Jag gick på två kurskvällar, en ensam och en där jag hade Bianca med mig. Där vi fick information om verksamheten samt testade hundarna om de var lämpliga för uppgiften. Om de är lämpliga får man sedan börja sina besök till t.ex. ålderdomshem. Här är en länk där du kan läsa mera om Kompishundverksamheten: http://www.kennelliitto.fi/sv/hundar/kompishundar/sa-har-kan-du-ga-med

Kommentera

