Positiv energi

I mitten av augusti skrev jag det här inlägget, där skrev jag några punkter, mål kan vi väl kalla dem, som skall hjälpa mig genom höstmörkret. Kvällarna har redan blivit mörka och kyligare har det definitivt blivit. Ändå känns det bra, hittills. Jag har mycket mera energi än vad jag vanligtvis har den här tiden på året.

Om jag ser tillbaka på vad jag skrev i det där inlägget från augusti kan jag konstatera att vi frossar i bär och annan frukt. Så vitaminerna borde vara check. Vi äter bra och mycket grönt skulle jag påstå, lite väl mycket socker har det väl dock slunkit ner de senaste veckorna. Hade en liten paus från träningen då jag var sjuk, men denna vecka har jag återgått till mina pass. Det känns otroligt bra i både kropp och huvud!

Har köpt mig många nya tesorter, mycket roligare att dricka te nu då det inte alltid är den där samma gula lipton påsen som ligger och baddar i temuggen. Ta vara på dagen är verkligen något jag haft i tankarna. Och verkligen försökt leva så också. Spenderat mycket tid med vänner och gjort roliga saker som gett mera energi än det tagit. Jag och sambon har mest gått om varandra med jobbet, men vi har också försökt ta vara på de få dagar vi haft tillsammans.

Senast idag då vi gick kvällspromenad med Bianca sade jag till sambon hur bra allt känns. Jag har så mycket roliga saker som händer i mitt liv, och det ger mig positiv energi. Precis den energi jag behöver för att orka med mörkret och kylan. Jag är inte van att vara såhär pigg och ha såhär mycket glädje i kroppen på hösten, men det känns fantastiskt!IMG_4935.JPG

Kommentera

