Gjort mycket i ett lugnt tempo

Jag har äntligen blivit så gott som frisk från min förkylning. Näsdukarna går ännu heta några gånger om dygnet, men annars är jag så gott som frisk. Har försökt ta det lugnt och inte stressa på som jag vanligen gör, för att låta kroppen återhämta sig lite grann. Det går sådär, jag har gjort en massa de senaste dagarna men i lugnt tempo för det mesta.

Mellan fredag och lördag hade vi Tilda här hos oss. Hennes matte och husse behövde åka bort, så hon fick spendera en natt med oss. Då man är van med endast en hund blev det snabbt mera liv och rörelse i huset med en till, men det gick så bra så.

På lördag kväll efter att Tilda åkt hem for jag och Bianca på tjejkväll till vår kompis M. Där satt vi flera timmar och talade och umgicks och tog sedan taxi hem på småtimmarna. Jag log för mig själv då jag och Bianca satt i taxin påväg hem, kändes precis som att ha sitt lilla trötta barn i famnen. Bianca kröp genast ner i säng då vi kom hem och vi tog båda en lite längre sovmorgon dagen därpå.

Igår fick jag kramas med en liten sju månaders-tjej, hade svårt att slita mig från henne så jag var där hos dem nästan hela dagen. På kvällen tog jag ännu sambon och Bianca med mig och besökte Charlie och hans matte och husse. Charlie var glad att få Bianca på besök och kramade om henne rejält genast vi kom innanför dörren. De lekte ett par timmar och sedan åkte vi hem. Då vi kom hem satt jag och sambon och talade till midnatt och sedan kastade vi våra huvuden på dynan.

Nu skall vi gå på långpromenad med Bianca i väntan på att min kompis anländer från Kiruna. Vi har en rolig vecka framför oss med bland annat Kiruna-besök, ny hundkurs och förlovningsfest. Trevlig vecka!

IMG_3532

 

Kommentera

