Blivit förkyld

Igår kväll på jobbet märkte jag av att allting inte stod rätt till, halsen började värka och huvudet dunka. Fick några knappa timmar sovit inatt och tog mig till jobbet igen imorse. Kändes som jag hade ett rivjärn i halsen och jag tvekade några gånger om jag skall stanna hemma eller ej. Jag är sådan person som har svårt att sjukanmäla mig för lite krämpor här och där, jag skall helst ha ordentliga synliga fel innan jag stannar hemma frivilligt. Till skillnad från mina arbetskamrater är jag väldigt sällan sjuk, sedan då jag väl blir sjuk så är jag ofta sängliggande många dagar.

Jag tog mig igenom arbetsdagen, men konstaterade då jag kom hem att detta inte går mot det bättre. Nu har jag druckit massor med ingefärste och halsen känns lite bättre. Jag kan nu andas och prata utan att det värker, istället har det övergått till hosta. Rösten är det lite si och sådär med och känner mig lite allmänt hängig.

Jag hoppas hoppas att detta är övergående, jag har en fullspäckad dag imorgon och vecka framför mig. Jag har inte tid att vara sjuk nu. Bianca finns här med mig och stöttar mig så gott hon kan, sötnosen. Sambon åkte iväg till jobbet för att spendera natten där. Nu skall jag återgå till mitt ingefärste och sedan bädda ner mig själv. Har ni några bra huskurer mot förkylning?IMG_4841.JPG

Kommentera

