Provsvaren har kommit

Idag har vi suttit och väntat med spänning på veterinären som skulle ringa och meddela svaret på Biancas blodprov, som togs igår. Bianca har ju mått mycket bättre den senaste tiden, så jag hade egentligen svårt att tro att där skulle vara något på tok med hennes värden. Men lite orolig är man ändå alltid, så klart.

Veterinären ringde på eftermiddagen och kunde, till vår lättnad, meddela att allt var okej. Hennes njurvärde hade gått ner till det normala igen och också allt annat såg bra ut. Det betyder att vi inte behöver kolla upp det mera. Hon är frisk!

Bianca har ätit superbra i ungefär två veckors tid nu. Hon äter tre små mål, tre gånger om dagen. Aldrig har det varit såhär lätt att ge henne mat. Nu sätter jag en skopa mat i skålen och hon äter med god aptit. Vi behöver varken tvinga, övertyga eller eller muta henne till att äta. Hon mår inte illa, hennes mage kurrar inte och hon tycker inte är det jobbigt att äta längre.

Jag är så glad. Hon äter och hon mår så otroligt bra. Vad som sist och slutligen ändrade hennes syn på mat till det bättre, det vet jag faktiskt inte riktigt. Men jag hoppas med hela mitt hjärta att hon får fortsätta må såhär bra och aldrig behöver få sina besvär tillbaka. Det är väl ändå inte för mycket begärt. Min älskling ❤ img_4848-2

2 reaktioner på ”Provsvaren har kommit

Kommentera

