En dag i mitt liv

06.15 Vaknar och hör att sambon kommer hem från arbetet. Bianca blir lycklig och jag hör hur de pratar med varandra vid trappan. Tycker det låter så gulligt. Slumrar om.

07.05 Sambon kommer upp för att sova och väckarklockan ringer. Jag hör ett Haha och förstår att det kommer från han som precis är påväg för att sova, till skillnad från mig.

07.10 Väckarklockan ringer igen.

07.15 …Och igen.

07.20 Tvingar mig upp. Vet att de känns lättare bara jag väl kommit ner för trappan.

07.30 Klär på mig, knäpper på kaffekokaren. Går ut genom dörren med en morgonpigg Bianca i koppel. Konstaterar att det är en fin och solig morgon. Härligt!

08.00 Kommer hem igen. Fixar fram frukosten och startar datorn.

08.10 Tänker att nu skall jag bara dricka kaffe, äta frukost. Ta det lugnt. Scrolla lite sociala medier.

08.15 Fyller i lite viktiga dokument på nätet, skriver lite listor och planerar. Jag är ofta väldigt produktiv av mig på morgonen och gillar att vara det, men idag hade jag tänkt att jag skulle ta en lite lugnare morgon,

08.30 Lämnar listorna och planeringen och påminner mig själv om att ta en lugn morgon. Och dricker kaffe.

08.45 Sminkar mig lite hastigt och sätter upp håret. Borstar tänderna. Ger lite mat åt Bianca, sin egentliga frukost åt hon med sambon redan.

09.15 Åker iväg till jobbet. Borde tanka bilen, men orkar inte och litar på att den nog går några kilometer än.

09.30-18 Jobbar, en rätt så lugn men riktigt bra dag idag.

18.00 Stannar kvar på jobbet, äter lite och funderar om jag skall åka hem via före gymmet eller stanna kvar i stan. Bianca är hemma med sambon, så jag bestämmer mig för att inte åka hem via.

18.10 Går till stan och in till life. Har en intressant diskussion med försäljaren om spirulina pulver. Köper tre askar te och går vidare till H&M. Fördriver tiden med att prova åtta plagg, köper två.

18.45 Beger mig mot gymmet.

19.15 Ombytt och redo tänker jag hur sjutton skall jag orka träna idag, men sista träningspasset för veckan så det skall nog gå bra.

19.30-20.30 Bodypump 60, suverän timme idag!

20.45 Kommer hem, kramar Bianca och sambon och äter lite mat och snackar lite grann.

21.15 Provar de nyinköpta tesorterna, de får godkänt.

22.00. Går i en dusch och känner att det har varit en riktigt bra och effektiv dag idag.

22.30 Sitter i sängen och skriver det här. Scrollar lite sociala medier samtidigt och funderar om jag ens skall orka publicera det här nå mer.

Men det gör jag. En lite väl lång dag blev det idag, men en bra sådan. Vanligtvis är jag nog hemma kring 19-20 tiden, beroende på om jag åker och tränar eller ej. Och beroende på om Bianca är ensam hemma eller ej. Nu skall jag kika lite netflix en stund och sedan förhoppningsvis kunna sova gott.

Glasvas (3)

 

Kommentera

