En bra start på dagen

Jag älskar att få vakna helt av mig själv, utan en väckarklocka som påminner dig om att det är dags att vakna. Precis så fick vi ha det idag. Vi låg i sängen och myste en stund innan vi steg upp, jag och Bianca. Bianca får inte vara i sängen, du minns rätt. Men nu då husse i huset arbetar långa skiften med konstiga tider, innebär det att vi går och sover och vaknar helt olika tider. Så därför har jag och Bianca sovit i ett av gästrummen. För att vi alla skall få en god natts sömn, trots våra tidsskillnader.

Bianca har blivit så otroligt kramsjuk på senaste tiden. Hon vill vara väldigt nära och bäddar gärna ner sig  famnen på en. Vi skall kramas och mysa hela tiden. Helst ligger hon på min bröstkorg med nosen under min haka, ingen personal space här inte. Men ganska gulligt ändå.

Att dela säng med Bianca istället för sambon har sina för- och nackdelar. Jag har inte på något vis mera rum i sängen. Bianca till och med knuffade på mig inatt då hon tyckte jag tog för mycket plats. Bianca snarkar och pratar i sömnen betydligt mera än vad sambon gör. Däremot är Bianca betydligt morgonpiggare än vad sambon är och vi kan faktiskt prata med varann genast vi vaknat.

Nu skall jag åka iväg på lite tråkiga ärenden och sedan har vi dagens planer ganska öppna. Städa upp i trädgården skall vi i alla fall göra, för det orkade jag ju aldrig med i söndags. Trevlig dag åt er alla!

Bianca (2)

2 reaktioner på ”En bra start på dagen

Kommentera

