Vi skippade skären och såg på Batman

I Tisdags var det egentligen meningen att vi skulle åka ut till skären, men p.g.a. av för hård blåst fick vi tänka om och ändra våra planer. Vi stannade hemma istället, riktigt skönt det också. Tog det bara lugnt och hörde regnet och blåsten smattra mot taket. Två kvällar i rad bäddade vi ner oss alla tre i soffan och såg på Batman. Jag har inte sett Christopher Nolans Batman filmer tidigare, så det var väl på tiden. Vi såg dom i helt fel ordningsföljd, men bra gick det också. Igår kväll såg vi den sista filmen.

Först såg vi The Dark Knight (2008). En förvånansvärt bra film, trodde inte jag skulle gilla den så mycket. Mycket spänning, lite kärlek och en hel del action. Det händer mycket och man hinner inte bli uttråkad. Det fanns till och med vissa stunder av filmen som jag var tvungen att se bort, då det blev lite väl.. spännande.

Följande kväll såg vi Batman Begins (2005). Också bra, men inte lika bra som The Dark Knight. Hade nog varit bättre att se denna först och sedan The Dark Knight, så som det är tänkt.

Igår såg vi den tredje filmen, The Dark Knight Rises  (2012). Skall man rangordna filmerna, så tycker jag denna var sämst. Ganska rörig och osammanhängande. De sista tjugo minuterna blev det intressant och började hända grejjer, men det var lite väl långt in i filmen. Helt sevärd då man hade sett de andra filmerna först, men jag skulle kanske inte vilja se denna film utan att ha sett de andra.

Så är du som jag och inte heller har sett Batman filmerna än, då tycker jag du skall ta och göra det. Vill du endast se en så rekommenderar jag definitivt att du ser tvåan, The Dark Knight. Men varför inte se alla tre, kanske du tycker helt annat än vad jag tyckte.

Kommentera

