Då jag testade en Airboard

Då jag kom hem från Åland i söndags, så åkte jag raka vägen från hamnen till Pargas för att besöka min ena bror. Där blev jag och mamma bjudna på grillat och fick samtidigt se hur min bror och hans sambo bor. Ett mysigt litet hus med många fina inredningsdetaljer.

Efter att vi ätit så gick vi runt kvarteret med hundarna. Eller vi andra gick och min bror åkte fram på sin Airboard, en helt obekant mojäng för mig. Det är en akkudriven bräda med hjul som du tar dig fram på. Lutar du framåt så far den fram och lutar du bakåt så backar den. Sätter du vikten på höger fot så svänger den höger och tvärtom.

Det här tyckte ju jag såg väldigt tufft ut och framför allt enkelt. Skulle definitivt testas på. Jag fick verkligen äta upp mina ord  då jag ställde mig på den. För det första var det väldigt svårt att ens hålla balansen och att luta rätt och sätta vikten på rätt fot var ännu svårare. Att stå avslappnad på den där brädan var nog det svåraste.

Jag såg troligen helt skrattretande ut då jag stod på den och försökte ta mig fram åt rätt håll. Min bror fick hålla i mig så jag inte skulle falla med näsan rakt ner i marken. För det mesta snurrade jag runt, runt på stället. Men kul var det och övning ger färdighet som man säger. Kul mojäng var det i alla fall, tänk att åka på en sådan där till jobbet, hihi.

Här får ni se några bilder från min väldigt väldigt ostadiga upplevelse.

Kommentera

