Om att ta hunden med på semester

Jag har fått några frågor från olika håll angående om Bianca följer med oss på semestern. Svaret är nej, Bianca kommer inte att följa med oss på bilsemestern. Även om det vore mysigt att resa iväg alla tre. Bianca kommer att spendera veckan hos min och sin mamma och sedan möter de upp oss här hemma då vi kommer hem tillbaka.

Att ta hunden med på semestern är nog vanligare än man tror. Orsaken till att vi väljer att inte göra det är dels för att Bianca inte skulle uppskatta alla timmar i bilen och dels för att hon har det mycket roligare hos min mamma. Jag skulle inte heller kunna koppla av till hundra procent om vi hade Bianca med, och med det menar jag att då skulle jag ha tankarna mera på hennes välmående än på själv resan. Men då jag vet att hon har det bra hos mamma så kan jag vara lugn och njuta av semestern. Bianca älskar att vara hos mamma, det är trots allt där hon växte upp.

Om det trots allt är någon annan där ute som går i tankarna att ta hunden med på semestern. Kanske med just bil eller husvagn eller något annat fordon, så har jag sammanställt en liten lista över saker som kan vara bra att tänka på och saker som kan vara bra att packa med sig.

1234.pngEn kort lista med det jag anser vara det viktigastefyll gärna på om du kommer på något annat viktigt. Tänk på att alla boenden inte tillåter hund, det lönar sig att kolla upp lite på förhand vart du får ta hunden med dig, både gällande boenden och andra platser. I övrigt är det nog bara att njuta av semestern tillsammans med din fyrbenta vän.

Kommentera

