En plats där jag trivs

Så ofta som vi bara kan försöker vi åka ut till sambons skären. Både sommar- och vintertid. Såhär i vardagen kan jag ha lite svårt att slappna av och ta det lugnt. Ligger jag på soffan en dag måste jag liksom gottgöra det nästa dag och göra ”vettiga” saker dubbelt upp.

Därför älskar jag att åka ut till skären. Det är enda stället jag verkligen slappnar av. Där sover jag, massor. Njuter av naturen och utsikten. Äter precis allt det jag vill äta. Lyssnar på poddar. Badar bastu och går sminkfri. Klär mig i totalt omatchande kläder. Frihet, det är känslan jag känner där. Och Bianca som får gå fritt älskar det lika mycket som jag gör. Jag är så tacksam över att jag får ta del av det här fina stället.

Jag drömmer om att en dag kunna ha en egen skären. Ett mysig liten stuga ute i skärgården. Dit jag kunde ta mamma och hundarna eller pappa med familj. Och våra vänner. En plats där vi kunde spendera våra somrar. Utan måsten, utan rinnande vatten och utan el. Bara frihet.

IMG_3445IMG_3446IMG_3719IMG_3454IMG_3510IMG_3480IMG_3603

Kommentera

