Varken grillat, bastu eller skären

Vilken fin kväll det blev igår, trots att vi inte firade midsommar på något speciellt sätt. Jag och Bianca tillbringade dagen i trädgården, precis som tänkt. Terassen har fått nya krukor och blomlandet håller på att få en makeover. Så roligt då jag äntligen börjat gilla trädgårdsarbete, även om det går lite i perioder.

På kvällen åt vi sambons goda ceasarsallad på terassen och njöt av vädret. Jag kan inte ens beskriva hur skönt det är att ha en egen terass och egen gård att sitta på, guld värt! Senare på kvällen hoppade vi i bilen och åkte på en liten roadtrip, egentligen försökte vi få tag på mjukglass. Men såklart står ingen och säljer mjukglass på midsommarafton kl.21.00.

Så vår midsommar innehöll varken grillat, bastu eller någon skären. En bra kväll blev det ändå. Ikväll får vi våra vänner på besök, så då blir det nog lite grillat. Nu skall jag städa upp lite grann inför kvällen och sedan skall jag och Bianca hälsa på Pumba och hans matte.

Här kommer några bilder från förra midsommaren, då badade vi både bastu och badtunna hela helgen. Och grillade. Midsommar 1 (1)Midsommar 1 (7)Midsommar 1 (9)Midsommar 2 (5)Midsommar 2 (6)

Kommentera

