Ett nytt intresse

Blommor och trädgård har aldrig varit min starka sida. Inte har det varit ett speciellt stort intresse hos mig heller. Har aldrig haft speciellt gröna fingrar. Har en blomma överlevt hos mig har det varit på grund av ren tur. Men det kanske börjar svänga trots allt, våra blommor inomhus lever och mår bra. Även trädgården frodas och jag har faktiskt lyckats plantera en och annan blomma redan. En har jag i och för sig hunnit döda också, men allting kan ju inte gå som på en räls genast heller.

Känns som jag vågar prova mig fram lite mer i världen bland blommor och växter. Ifjol, första året med en egen trädgårdplätt, vågade jag knappt köpa en blomma utan att rådfråga mamma eller svärmor först. Nu tycker jag det är roligt att åka och köpa blommor, fixa i trädgården, plantera och odla. Ganska rogivande det där med trädgårdsarbete trots allt. IMG_3504.JPG

Kommentera

