Nytt på gården

Jag visste det i och för sig redan från förr, men förra veckan fick jag det bevisat igen. Jag har världens bästa sambo. På måndagen då jag kom tillbaka från Kimitoön tog jag upp diskussionen om en kompost på allvar. Jag ville ha en kompost på gården och jag ville ha det nu. Sådär som det oftast är då jag vill något, det skall ske nu.

Sambon kom med förslaget om att bygga en, vilket jag snabbt viftade bort. Kommer aldrig att ske. Kommer att ta tusen år. Kommer aldrig att få min kompost. Men tji fick jag. Då jag kom hem från arbetet på Onsdag var byggarbetet i full gång. En klar låda stod på terassen och locket var under arbete. Samma kväll åkte vi och köpte målarfärg och målade den, vit. Färgvalet var knepigt, kanske målar vi om den någongång i och med att vit inte är en så praktiskt färg utomhus.

Men nu är den vit. Och fin. Den liknar lite en stor frysbox, men jag fullkomligt gillar den. Där står den så fint mot väggen till förrådet. Fylld med våra löv, bananskal och kaffesumpar och fyller sin funktion. Att man kan bli så glad över en trälåda fylld med matrester, tack kära sambo. Kompost (1)Kompost (3)Kompost (2)

En reaktion på ”Nytt på gården

Kommentera

