Mamma & Mommo

Min mamma är en person som man kan lita på till hundra procent. Hon är otroligt hjälpsam och snäll. Hon är omtänksam och vill alltid allas bästa. Hon har ett gott hjärta och försöker alltid se det bra i människor. Hon sätter alltid andras behov före sina egna och dömer aldrig någon.

Min mamma är otroligt djurkär och en duktig fotograf.  Att laga mat hör inte till hennes stora intresse, hon fotograferar hellre hundar än står framför spisen. Jag brukar smålé för mig själv då jag skall besöka mamma och människor säger ”Härligt att få åka hem och äta mammas mat”, för hos mamma brukar det oftast vara jag som står framför spisen. Däremot vet och kan hon så mycket annat. Hon har lärt mig mycket här i livet och jag har henne att tacka för många saker. Speciellt tacksam är jag för att hon alltid finns där för mig.

img_4341

Min mommo har samma fina hjärta som mamma. Snäll rakt igenom. Och vilka kunskaper hon har. Hon kan sy, laga mat, baka, måla tavlor och mycket mer. Jag ser mommo som en mycket händig och intelligent person. Hon har koll på saker och ting och hänger med i vad som händer i världen.

Mommo är också otroligt hjälpsam och vill alla väl. Då hon besöker oss slutar det oftast med att hon i något skede sitter framför symaskinen och fållar upp gardiner eller syr om någon klänning åt mig. Då jag var liten sydde mommo kläder till mina barbiedockor och idag syr hon om mina klänningar, hur sött är inte det?

Hon tycker om att läsa och har ett eget litet bibliotek där hemma. Hon tycker också om att resa och har besökt flera länder än de flesta. Mommo är en person jag ser upp till.

Grattis på Morsdagen båda två, ni är bäst ❤

 

4 reaktioner på ”Mamma & Mommo

Kommentera

