Ett loppisfynd

Då jag var yngre hatade jag loppisar, tyckte de var rent ut sagt äckliga. Minns att mamma en gång köpte en klänning på loppis, som hon tyckte att eventuellt kunde passa till min konfirmation. En klänning som var nyskick och troligtvis hade blivit en väldigt bra konfirmationsklänning för en billig slant. Minns att jag tyckte det var äckligt och förstod inte alls hur hon ens kunde tänka tanken att jag skulle ha den där klänningen på mig.

Vet inte om jag nu fått besöka fräschare loppisar eller är det för att även jag börjat hitta skatter bland allt bråte och insett charmen med att gå på loppis. Idag gillar jag att gå på loppis och det är gärna något jag gör då jag har en ledig dag. Ibland fyndar jag, ibland inte.

För ett tag sedan passerade jag en väggklocka på ett loppis här i byn. Passerade, just det. Hela min loppisrunda tänkte jag på den där klockan jag lämnat kvar på hyllan, så jag var till sist tvungen att gå tillbaka efter den och köpa den i alla fall. Och för 2,50 euro vet jag inte vad det egentligen var att fundera på ens.

Den passar perfekt in i vårt hem. Just nu hänger den på en krok som fanns färdigt på väggen i vardagsrummet, bredvid ett av våra sjökort.Där passar den ganska bra faktiskt. Ett riktigt fynd. Jag är nöjd, sambon är lite mindre nöjd och påstår att den tickar för högt. Kanske han också lär sig charmen med loppisfynd i sinom tid. Vad tycker du om loppisar, hiss eller diss?IMG_3494IMG_3498IMG_3501IMG_3500

 

4 reaktioner på ”Ett loppisfynd

  1. Jag tycker att loppisar är bra, men över lag tycker jag att det är tråkigt att shoppa, så jag går inte så ofta omkring och tittar på vad som finns om jag inte är på jakt efter någon speciell sak. Och det känns inte alls äckligt för mig med loppiskläder 🙂

    1. Roligt att du kommenterade och svarade på frågan 🙂 I dagens läge tycker inte jag heller det är äckligt med loppiskläder, har fyndat mina favoritplagg på just loppisar. 🙂

  2. Förut tyckte jag också att loppis var jätte äckligt! Men nu hittar man ju mycket saker/kläder/ som är i jätte bra skick :).. O själv blir man också av med saker då någon annan vill ha något av det man själv säljer!
    Tummarna upp för loppis!

Kommentera

