Det här är historien bakom bloggens namn

Ni var många som klickade in er igår för att läsa lite mer om vem jag är. Därför tänkte jag spinna vidare på lite samma ämne, men istället avslöja varför bloggen heter som den heter. För mig är det så självklart så jag tänker inte ens på att människor kanske inte förstår vad namnet betyder, eller sen är det självklart för er också. Men om inte, här kommer förklaringen.

Sara är mitt förnamn, Maria är mitt andra namn och Exenia är mitt tredje namn. Ett plus ett plus ett. Så enkelt var det faktiskt. Jag har märkt att Exenia är ett namn folk har svårt att både skriva och uttala ibland. Det skrivs alltså inte Xenia, utan med ett E: där före. Man uttalar det precis som det skrivs, Exenia. Inte Exeniiia.

Maria är ett namn som kommer från mammas sida av släkten och Exenia kommer från pappa sida. Det är något jag är glad för, att ha ett namn från vardera sida. Jag gillar alla mina namn väldigt mycket, men speciellt namnet Exenia har alltid betytt mycket för mig, eftersom det känns så väldigt unikt. Definitivt ett namn jag gärna vill föra vidare.

cropped-cropped-header-4.jpg

Kommentera

