En ganska skön söndag trots allt

Igår kväll gick jag och lade mig med tanken att ta en lång solig morgonpromenad med Bianca då vi vaknar. Nattsömnen blev dock inte alls så skön som jag hade föreställt mig, för lite sömn och för mycket vändande och vridande. Fast det gjorde inte så mycket egentligen, vi hade ju en ledig söndag framför oss. Vi vaknade till regnet som smättade på taket, så den där långa promenaden smakade inte lika bra som i tankarna. Vi gick ut och lekte på gården en stund istället, varefter jag bänkade mig i soffan med mitt morgonkaffe och Bianca fick äta sin frukost.

Nu ligger Bianca vid mina fötter, på rygg med alla tassar i vädret. Tassarna knycker och rycker och ljuden hon har tyder på att hon drömmer om en kattjakt kanske. Ser ganska skönt ut måste jag medge. Mitt morgonkaffe är slut för länge sedan, det betyder väl att det är dags att ta sig upp och göra någonting av den här söndagen. Dammtussarna på golvet antyder att en dammsugning kanske skulle vara på sin plats, disken i köket försöker nog också säga mig något. Men jag tror vi tar den där promenaden nu istället. Eller fortsätter här vi är en stund till. Vi får se vad vi känner för helt enkelt.

En ganska skön söndag trots allt. 

IMG_3431

Kommentera

